First impressions! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Annemarie Mensen - WaarBenJij.nu First impressions! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Annemarie Mensen - WaarBenJij.nu

First impressions!

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

12 Februari 2013 | Turkije, Istanbul

Merhaba!

Afgelopen dagen Istanbul een beetje verkend en veel internationale studenten leren kennen! We zijn o.a. naar een bazaar geweest, heel erg leuk hihi, deed me denken aan een grote markt waar iedereen zijn groente/fruit/kaas/kleding kan kopen :). Ook een bezoekje gebracht aan het oude centrum, dat is zeker nog meerdere bezoekjes waard! Daarnaast heb ik mezelf ingeschreven voor mijn vakken, dit werkt hier anders dan ik gewend ben in Nederland, maar ik er zitten hele leuke vakken tussen denk ik, heb er zin in. Vandaag gezwommen, was heerlijk, weer iets vertrouwds! Het zwembad heeft een vreemde afmeting (33m.), maar ze hebben me verteld dat dit is om te voorkomen dat er wedstrijden gezwommen worden hihi. Ook zijn we naar een kasteel geweest met (vind ik) een heel mooi uitzicht! Heb wat foto's toegevoegd van de verschillende uitstapjes :). Oh en ze hebben hier trouwens hele lekkere patisserieën en toetjes (met heel veel chocolade)! Het eten is sowieso erg lekker hihi. De mensen zijn heel vriendelijk en tot nu toe zijn mijn eerste indrukken heel positief! Natuurlijk soms ook een minidipje, waarin ik thuis en de mensen die ik lief heb mis, maar dat hoort er allemaal bij. Morgen gaan we een uitstapje maken naar Izmir! Ben heel benieuwd, lijkt me erg leuk! En we gaan met privégids (luxe he hihi), Umut (mijn huisgenoot) komt hiervandaan :).

Hadi baybay!
(Mijn eerste turkse woorden zijn een feit hihi, geleerd van mijn huisgenoten (Umut & Benjamin) onder het genot van een turks ontbijtje geschreven op een servetje haha).

Liefs, Annemarie

  • 12 Februari 2013 - 23:37

    Kees Mensen:

    Hoi Annemarie, het is weer leuk om je verslag te lezen.
    Ik zie nog geen foto's, maar heb misschien te weinig geduld.

    Groetjes
    De Mensjes

  • 13 Februari 2013 - 00:04

    Kees Mensen:

    Klopt, had inderdaad te weinig geduld.
    Zijn hele mooie foto's.
    Wil die locaties straks ook graag bezoeken.

    Groet
    Papa

  • 13 Februari 2013 - 11:54

    Suzanne Wigchert:

    Hoi Annemarie,
    Erg leuk om je verslagen te lezen. Ik ben ooit eens 5 dagen in Istanbul geweest, prachtig. Vooral het Topkapi en Dolmabace paleis. Ook de hamam vond ik leuk.
    Veel plezier daar en groetjes van IJsbrand en Adelheid vanuit de Efteling

  • 13 Februari 2013 - 12:08

    Danny:

    Ziet er gaaf uit Annemarie! Denk dat jij je wel gaat vermaken daar de komende maanden :)

  • 13 Februari 2013 - 19:23

    Joke:

    Hoi Annemarie,

    "eindelijk " weer wat nieuws van Annemarie uit Istanbul, dacht ik.
    Maar nu snap ik het helemaal... je bent veel te veel op pad en hebt geen tijd om je blog bij te houden,
    haha. Groot gelijk heb je. Je studie nog niet begonnen dus zo veel mogelijk zien en ondernemen.
    Wat ben jij een bofkont zeg 1: zon , 2: toetjes mèt chocolade. Het water liep zowat uit mijn mond haha.

    Wij zijn inmiddels al 1 week bij Linda en Margot aan het klussen , en het schiet al best wel op .
    Alle muren in heel het huis 2X in de voorstrijk, dan zou je maar 1 x hoeven sausen, nou NIET dus !
    Dus ook alle muren òòk 2 x geschilderd. Vandaag klaar met behangen.
    Vrijdag nog het trapgat schilderen Wordt gedaan :) en dan kunnen ze zaterdag beginnen met het laminaat te leggen :) Dus zoals je leest : ook wij zijn druk :)

    We houden je op de hoogte, en veel plezier in Izmir

    Groetjes van Joke, Bert en Erik

  • 13 Februari 2013 - 21:45

    Ancella :

    Hoi Annemarie,
    Klinkt allemaal leuk en lekker (ben dol op toetjes en zoetigheid). Foto' s zien er goed uit, zeg net tegen Yuri dat Istanbul wel een leuke plek is voor een citytrip!
    Geniet er lekker van en succes met de studie!
    We blijven je volgen!
    Groeten de knoopjes

  • 17 Februari 2013 - 19:13

    Ingrid:

    Ha Annemarie!

    We hebben net al even lekker gebabbeld op de whats app. Nu zie ik de foto's erbij. Leuk!

    Haha, de redenering voor het zwembad van 33 meter doet me toch wel lachen...
    Je kunt in ieder geval lekker je baantjes trekken!

    Veel succes morgen met je eerste lessen!

    Xx Ingrid

  • 17 Februari 2013 - 19:46

    Joke:

    Hoi Annemarie,

    Voor morgen hèèl vèèl succes met het begin van je studie !

    Oh ja, en dat Turks wat je geschreven hebt: merhaba en hadi baybay, ik neem aan dat dat hallo en tot ziens
    of zo iets betekend ??
    Dan krijgen wij ook gelijk een mini-cursus Turks :).

    Nou dan, hadi baybay, en veel groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 928
Totaal aantal bezoekers 10905

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Internationaal semester Bogazici, Istanbul

Landen bezocht: