Kort verslagje tussendoor! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Annemarie Mensen - WaarBenJij.nu Kort verslagje tussendoor! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Annemarie Mensen - WaarBenJij.nu

Kort verslagje tussendoor!

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

20 April 2013 | Turkije, Istanbul

Hoi allemaal,

Deze week een inimini verslagje, gezien mijn vorige verslagje nog niet zo lang geleden is en ik in tussentijd hoofdzakelijk gestudeerd heb, heb ik ook niet veel nieuwtjes hihi.

Leuk om te vertellen is dat ik naar een voetbalwedstrijd geweest ben van Fenerbahçe tegen Eskişehirspor (voor de voetballiefhebbers nummer 2 en nummer 9 van Turkije) met voor mij één bekende voetbalspeler op het veld: Kuit! (Of met Turkse uitspraak: Keit!). De wedstrijd zelf was niet heel spannend/actief, maar de sfeer in het stadium was een hele leuke ervaring! Turkse supporters zijn heel fanatiek hihi; zo fanatiek dat het me als uitspelende partij geen pretje lijkt (boe….!), maar als thuisspelende partij superleuk! De foto’s spreken voor zich!

Daarnaast ben ik nog een keertje naar het tulp festival geweest, blijft leuk om daar naar toe te gaan! Voelt een beetje als in Nederland hihi en gezien de tulpen enkel in April in bloei staan, was dit het moment om er nog een keertje van te genieten (zie foto’s). Ook ben ik naar een concert geweest van mijn huisgenoot, hij zingt in een koor en ik moet toegeven het was veel leuker dan ik dacht! Een klassiek koor opende de avond met verschillende liedjes, gevolgd door een jazz koor en een rock koor. Het was indrukwekkend om te zien hoe 20 tot 30 stemmen de zaal vullen (zonder instrumenten) en doordat ieder liedje slechts voor een deel gezongen werd, wisselde het zich snel af en werd het niet saai (voor een niet-muziekkenner zoals ik hihi).

Tevens afgelopen week weer nieuwe barretjes ontdekt om lekker ontspannen een drankje te doen. Papillon doet aan als een huiskamer, ziet er sfeervol uit, leuke muziek en fijne stoelen! Zeker een barretje om vaker te bezoeken :). Midpoint zit in een straat met veel verschillende luxe restaurant ketens waar veel rijke mensen een hapje gaan eten of iets gaan drinken. In deze straat is echter altijd veel verkeer, maar nu ik er zelf genoten heb van een wijntje snap ik dat je als je daar zit geen last hebt van het verkeer. De ontspannen muziek van het restaurant staat net hard genoeg zodat je het verkeer niet hoort en net zacht genoeg om met elkaar te kletsen. Slim bedacht! Bovendien heb ik het goedkoopste biertje in Taksim (de uitgaanswijk) geproefd in een Rock Café, smaakte goed en voor één biertje was de muziek best wel prima hihi.

Zoals ik vertelde deze week ook goed gestudeerd en mijn eerste tussentoets is een feit! (Hiervoor al wel huiswerkopdrachten gemaakt, maar dit was de eerste officiële toets). De toets is toch iets anders dan wij gewend zijn op de TU/e en was geen heel groot succes, dus het resultaat wacht ik maar even af :). Om het studeren ietsje leuker te maken heb ik deze week buiten de deur gestudeerd! Op de universiteit of thuis is het erg stil en mis ik wat gezelligheid en daglicht, dus zo zit ik vandaag bijvoorbeeld bij Café Nero (Italiaanse koffieketen). Veel Turkse studenten studeren buiten de deur en ik moet zeggen dat bevalt goed! Ik vind het fijn om mensen om me heen te hebben als ik studeer hihi en een lekker rustgevend muziekje is ook niet weg :).

Komende week is het ‘Spring Break’ en morgen vlieg ik naar Cappadocië! Woensdagavond laat kom ik weer terug om donderdag mijn verjaardag te vieren en vrijdag papa/mama en Monique van het vliegveld op te halen, heb er zin in!

Liefs uit Istanbul,
Annemarie

  • 20 April 2013 - 15:39

    Ingrid:

    Hartstikke leuk om weer even te lezen wat je gedaan hebt. Je pikt behoorlijk wat op van het dagelijkse leven in Istanbul! Je zegt dat de foto's voor zich spreken,
    Veel plezier in Cappadocië en een mooi uitkijken naar de family volgende week!

  • 20 April 2013 - 15:41

    Ingrid:

    Sorry, m'n zin niet afgemaakt zie ik.
    Je zegt dat de foto's voor zich spreken, maar ik zie ze niet? Klopt dat?

  • 20 April 2013 - 15:50

    Kees Mensen:

    Hoi Annemarie, hoezo een kort verslagje?

    Als ik het zou moeten schrijven, noem ik het een lang verslag, hahaha.

    Maar wel heel leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.
    Zeker het proeven van de andere cultuur lijkt me geweldig.

    Nog even wachten op de uitslag van je toetst.
    Maar als die anders is dan in Eindhoven, zal dat misschien ook wel zijn voor het punt.

    Foto's van de tulpen spreken inderdaad voor zich.
    Lijkt onze Keukenhof wel.

    Van de voetbalwedstrijd zijn ze nog niet te zien.
    Zal wel te veel herrie geweest zijn, hahaha

    Nog drie dagen werken en donderdag koffer inpakken.
    En dan komen we eraan!

    Groetjes
    Papa, Mama en Monique

  • 20 April 2013 - 16:01

    Annemarie Mensen:

    Dankjewel voor jullie reacties!!
    Foto's uploaden duurt hier altijd eventjes hihi (internet is niet zo snel), maar ze staan er weer op :)!

  • 20 April 2013 - 16:08

    Joeri:

    Hoi Annemarie,

    leuk om je zo te volgen! Mooie foto's ook iedere keer. Leuk om zo een impressie te krijgen van wat je allemaal te zien krijgt daar. Jou kennende zal het met de toetsen ook vast wel goed komen.

    Veel plezier nog en alvast een fijne verjaardag.

    Groetjes,

    Joeri

  • 22 April 2013 - 19:51

    Joke:

    Hoi Annemarie,

    zo te lezen amuseer jij je prima en zou een dag wel uit 36 uur mogen bestaan,
    want je komt haast tijd te kort.
    Een goed teken :)

    Over een paar dagen komen je ouders en zus om samen je verjaardag te vieren,
    ik weet nu al dit dit een super tijd gaat worden.

    Wij wensen je een heerlijk weekend!!!!

    Groetjes van Joke , Bert en Erik

  • 24 April 2013 - 09:01

    Jopie En Ad:

    Annemarie;

    Happy birthday!!!! En ga genieten van de week samen met je ouders en zus. Groetjes uit etten-leur van ad en jopie.

  • 26 April 2013 - 17:15

    Riet:

    Hoi Annemarie van Harte gefeliciteerd, geniet er maar van. Doe ook de groetjes aan pa- ma en Monique
    fijne vakantie samen.
    groetjes Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 10944

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Internationaal semester Bogazici, Istanbul

Landen bezocht: