The week after - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Annemarie Mensen - WaarBenJij.nu The week after - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Annemarie Mensen - WaarBenJij.nu

The week after

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

13 April 2013 | Turkije, Istanbul

Afscheid nemen van mijn lieve vriendje was moeilijker dan gedacht, ik mis zijn gezelligheid en aanwezigheid na de geweldige week, maar weet ook dat het gewoon weer even wennen is en het eigenlijk alleen maar heel positief is!

Om te beginnen met leuk nieuws, ik mag meedoen aan een zwemwedstrijd onder de naam van Bogazici University :). Deze zwemwedstrijd zal plaatsvinden in het weekend van 11 mei en we vliegen hiervoor naar Adana (ligt zuidelijker in Turkije) met 4 zwemsters, 6 zwemmers en onze trainer. Weet nog niet precies wat me te wachten staat hihi, maar heb er veel zin in! De zwemtrainingen tot nu toe bevallen nog steeds goed. Laatst veel nieuwe techniek tips gekregen van de trainer :) weer volop aandachtspuntjes, maar was een leuke training!

Tevens is de schoonmaakster afgelopen week langs geweest en ik moet toegeven dat ik het gezellig vond om met haar te kletsen en het fijn was een soort moederfiguur in huis rond te hebben lopen hihi. Ze vertelde me “I don’t know how you can live in such a dirty house”. Oeps! Ben het wel een klein beetje met haar eens, maar ik houd mijn eigen kamer netjes, af en toe poets ik de keuken en verder doe ik net of ik niets zie hihi, dat werkt goed als je redeneert dat het tijdelijk is :).

Daarnaast afgelopen week ook weer een nieuw restaurant geprobeerd, een visrestaurantje! Vooral de vissoep vind ik erg lekker en ook de vissandwich is prijs-kwaliteit een echte aanrader. Hier ga ik zeker vaker komen :). Verder ook weer een paar keer zelf gekookt, blijft leuk om te doen! Op het menu stonden vegetarische wraps en pasta met garnalen (volgens Italiaans recept), smaakte goed! Ik heb vooral geleerd van mijn Italiaanse medestudenten te koken op gevoel hihi en niet teveel ingrediënten samen te voegen. Daarnaast de heerlijke lasagna met spinazie à la Mirthe gemaakt, blijft een toprecept! Mijn huisgenoten vonden het zo’n succes dat we het de volgende dag weer gemaakt hebben hihi (gezien we veel spinazie over hadden), maar deze keer de vegetarische variant.

In april is het tulp festival in Istanbul en dat wilde ik natuurlijk niet missen! Afgelopen zaterdag was het erg mooi weer en ben ik naar het Emirgan park geweest, erg mooi met veel gekleurde tulpen! En het voelt fijn om af en toe even uit de drukte van de stad te ontsnappen hihi en te genieten in het groen.

Natuurlijk is het volgen van mijn vakken nog steeds een belangrijke tijdsbesteding in mijn week hihi: projecten en tussentoetsen hebben prioriteit deze en volgende week. Gelukkig is het op de universiteit fijn studeren en de tijd vliegt want het is nog maar iets meer dan 6 weken tot de laatste tentamens aan het einde van dit semester. Mijn tentamenrooster is reeds bekend: ik heb mijn laatste tentamen op 6 juni. Tussendoor staat nog een weekendje naar Cappadocia gepland (een tufsteenlandschap), blijkt heel mooi te zijn!

Tot zover weer hihi,
Liefs Annemarie

  • 13 April 2013 - 17:58

    Kees Mensen:

    Hoi Annemarie, ben blij dat je ook de positieve kant van het afscheid nemen ziet.
    Natuurlijk is het even wennen, maar je ziet het positief en dat is goed.

    Wel leuk om mee te doen met een zwemwedstrijd.
    Zonder mij als coach nog wel, hahaha.
    Waarbij dat allang niet meer nodig is, maar wel altijd gezellig was.

    Ik wil dat visrestaurantje graag proberen.

    En zag de foto's met tulpen, net Nederland, haha.

    Waarbij het zeker fijn zal zijn even uit de drukke stad te zijn.

    Succes met je projecten en tussentoetsen.
    En daarna genieten in Cappadoccia.
    En dan komen wij al, gezellig

    Groet
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 10932

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Internationaal semester Bogazici, Istanbul

Landen bezocht: